Friday, March 18, 2011

CATATAN KEMBARA 18 MAC

pengembaraan saya bermula dengan menaiki tren dari PASIR MAS dan menyusuri setiap pelosok kampung sepanjang jalan. saya dapat melihat banyak perubahan yang berlaku terutama di kawasan pelosok luar bandar.rakyat menikmati pelbgai kemudahan yang melebihi asas seperti pengangkutan, wifi dan kemudahan notebook.fokus saya pada persinggahan menarik iaitu DABONG..kali terakhir saya melawata dabong pada 6 NOV 2011 di mana dabong masa dahulu bandar yang ketinggalan
bile direnung kembali DABONNG banyak berubah..catatan pengembaraan saya pada 18 MAC 2011 kanak-kanak di sini amat menggemari komputer dan sangat mahir dalam menggunakannya.. berbanding pengamatan saya pada 6 november 2006.. ketika itu mereka hanya bermain permainan trdisional.. para pelajar menikmati kemudahan NETBOOK dan pusat JALUR LEBAR.. jelas menunjukkan pelajar luar bandar jauh lebih maju dari pelajar bandar..jadi apakah alsan untuk mereka gagal dalam pelajaran...RENUNGKANLAH..catatn pada 18 MAC jam 3.10 P.M

No comments:

Post a Comment